Till Augustin, Doppel Helix – 2020, steel ropes and steel, hot-dip galvanized, sawn, sanded and patinated, ca. 32 x 62 x 42 cm, ca. 100 kg
Till Augustin, Simultan – 2024, steel cables, welded, hot-dip galvanized, cut and polished, 52 x 50 x 4,5 cm
Till Augustin, UnUmWunden – 2024, steel cables, forged, annealed and patinated, ca. 56 x 22 x 15 cm
Ewerdt Hilgemann,Three of Kind (giacometti) – 2016, stainless steel, each 100 x 10 x 10 cm
Horst Linn, Abstand Smooth – 1999, acrylic on steel, 63 x 58 x 10 cm
Horst Linn, cherchez var I – 2015, acrylic on aluminum, 52 x 34 x 3 cm
Horst Linn, short stop – 2012, steel, acrylic, 30 x 15 x 6 cm
Horst Linn, schwarz über chrom – 2007, Acryl auf Stahl, 47 x 47 x 1 cm
Horst Linn, Passepatout square (black) – 2010, steel, paint, 32 x 43 cm
Horst Linn, rhombus (bordeaux) – 2007, steel, lacquer, folded, 25 x 25 cm, unique piece
Horst Linn, Auf und zu – 1986, steel, acrylic, 44 x 37 x 15 cm
Pfeifer & Kreutzer, KAFFEEPRESSE – 2022, Stahl, 3D-Druck, 130 x 40 x 60 cm
Pfeifer & Kreutzer – 2024, Five Poms, kinetisches Objekt, Fellimitate, Motoren, Batterie, 43,8 x 61,7 x 9,3 cm
Pfeifer & Kreutzer – 2024, Blue Pom, kinetisches Objekt, Fellimitate, Motoren, Batterie, 22 x 22 x 93 cm, Unikat
Pfeifer & Kreutzer – 2024, Pink Yellow Love, kinetisches Objekt, Fellimitate, Motoren, Batterie, 21,7 x 30,6 x 9,3 cm, Unikat
Pfeifer & Kreutzer – 2024, Crowded Poms, kinetisches Objekt, Fellimitate, Motoren, Batterie, 21,9 x 30,6 x 9,3 cm, Unikat
Pfeifer & Kreutzer, 1 Rotation in Pink auf Schwarz – 2024, kinetisches Objekt, Holz, Motoren, 75 x 75 x 12 cm, Unikat
Gert Riel, Tension Fields – 2023, corten steel, rope tension, 55 x 68 x 96 cm
Gert Riel, Raumzeichen #518 – 2021, lacquer on aluminum, 27 x 30 x 6 cm
Gert Riel, Raumzeichen #519 – 2021, lacquer on aluminum, 27 x 30 x 5 cm
Gert Riel, Raumzeichen #522 – 2021, lacquer on aluminum, 27 x 30 x 5 cm
Gert Riel, Raumzeichen #513 – 2020, Lack auf Aluminium, 27 x 30 x 6 cm
Gert Riel, Raumzeichen #515 – 2020, Lack auf Aluminium, 20 x 30 x 7 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, oil, acrylic, nettle, stretcher frame, 80 x 80 x 2 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, nettle, stretcher frame, 61,5 x 60 x 6 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2021, oil, acrylic, nettle, stretcher frame, 50 x 50 x 2 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, oil, acrylic, nettle, stretcher frame,39 x 30 x 6,5 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2021, acrylic, nettle, stretcher frame, 30 x 30 x 4,5 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, oil, acrylic, nettle, wooden wedge, stretcher frame, 65 x 37 x 5 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, nettle, stretcher frame, 66 x 67 x 2 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, nettle, stretcher frame, 48 x 16 x 2 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, oil, acrylic, linen, stretcher frame, 83 x 60 x 2 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, jute, stretcher frame, 69 x 59 x 2 cm
Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, nettle, linen, stretcher frame, 60 x 60 x 4,5 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, nettle, stretcher frame, 68,5 x 63 x 2 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, nettle, stretcher frame, 50 x 50 x 2 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, nettle, stretcher frame, 45 x 45 x 2 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, nettle, stretcher frame, 45 x 45 x 3 cm
Marco Stanke, Teil aus Kollektiv – 2024, acrylic, nettle, stretcher frame, 59 x 44 x 2 cm
Heiner Thiel, ohne Titel (wvz781) – 2024, aluminum, anodized, blue turquoise, 82 x 82 x 20 cm
Heiner Thiel, ohne Titel (wvz770) – 2023, aluminum, anodized, 66 x 77 x 10 cm
Heiner Thiel, ohne Titel (wvz774) – 2023, aluminum, anodized, 85 x 60 x 12 cm
Heiner Thiel, ohne Titel (wvz741) – 2020, aluminum, anodized, 40 x 64 x 15 cm
Heiner Thiel, ohne Titel (wvz767) – 2023, aluminum, anodized, 114 x 82 x 23 cm
Heiner Thiel, ohne Titel (wvz779) – 2024, aluminum, anodized, 76 x 73 x 18 cm
Heiner Thiel, ohne Titel (wvz753) – 2021, aluminium, anodised, homage to Ellsworth Kelly, 78 x 76 x 16 cm
Jeremy Thomas, With Gratitude (JTS1098) – 2023, hemp, epoxy resin, vinyl emulsion, 76,2 x 49,5 x 33 cm
Jeremy Thomas, Creeper #4 (JTS1145) – 2024, organic cotton, resin, vinyl emulsion, 38 x 51 x 51 cm
Jeremy Thomas, Creeper Blue (JTS1127) – 2023, organic cotton, resin, vinyl emulsion, 27,3 x 45,7 x 33,7 cm
Jeremy Thomas, Like Red on a Rose (JTS1114) – 2023, hemp, cotton, recycled polyester, resin, vinyl emulsion, 22 x 37 x 23 cm
Jeremy Thomas, Square Air Blue (JTS1117) – 2023, hemp, epoxy resin, vinyl emulsion, 26,7 x 30,5 x 22 cm
Jeremy Thomas, Passions Run High (JTS1139) – 2023, organic cotton, resin, vinyl emulsion, 19 x 22 x 22 cm
Jeremy Thomas, Green Lid (JTS1149) – 2021, organic cotton, resin, vinyl emulsion, 17,5 x 28,5 x 27 cm
Jeremy Thomas, Yellow Lid (JTS1148) – 2021, organic cotton, resin, vinyl emulsion, 18,5 x 32 x 27 cm
Jeremy Thomas, Red Lid (JTS1151) – 2021, organic cotton, resin, vinyl emulsion,16 x 30 x 28,5 cm
Jeremy Thomas, Phenol Yellow (JTS1032) – 2021, vinyl emulsion, stainless steel, 66 x 61 x 35,5 cm
Jeremy Thomas, Synthetic Carbon Black (JTS1026) – 2021, Vinyl Emulsion, Edelstahl, 62 x 61 x 49 cm
Martin Willing, Sechszehn Stäbe in Unruhe (WVZ Nr. 2023-09) – 2023/24, spring steel wire (2.4 mm), straightened, titanium grid, eroded on stainless steel block, edition 3/3, h. 195 cm, block 12 x 12 x 12 cm
Martin Willing, Stab zum Kegel gewickelt – 2023, chrome-nickel spring wire, bent, pre-tensioned, on titanium plate, edition 6/40, h. 15 cm, d. 20 cm
Martin Willing, Kubus, dreiachsig geschnitten, Ebenen mäanderförmig – 1998/99, duralumin, cut from block on adjustable aluminum plate, edition 3/3, edge length 14 cm
Martin Willing, Bewegte Wand – 1995, duralumin, water jet cut, prestressed, polished, edition 1/10, 56 x 40 x 6 cm
Martin Willing, Sphere (WVZ Nr. 1994-14) – 1994, duralumin, laser cut, curved, prestressed, on oval stainless steel plate, edition 1/10, 19 x 30 x 20 cm
Till Augustin, Ewerdt Hilgemann, Horst Linn, Pfeifer & Kreutzer, Gert Riel, Marco Stanke, Heiner Thiel, Jeremy Thomas, Martin Willing
Vernissage: Friday, June 21st from 6 to 8 pm Matinee: Saturday, June 22nd from 12 to 4 pm
Exhibition at Galerie Renate Bender, Munich June 21 to August 3, 2024
Our new exhibition “In Good Shape” presents the works of 10 contemporary artists. With their “shaped” canvases and metal objects, their work goes beyond traditional formats and question viewers’ expectations of painting and sculpture. The artists focus on the specific characteristics of the materials: their tension, materiality and texture. They call into question our visual experience and expectations when, for example, a seemingly flat object turns out to be convex, a static sculpture begins to move in a gentle breeze, or an object attached to a wall suddenly comes alive through the action of an electronic device. Some works vacillate between painting and sculpture, extending unexpectedly around the corner or protruding into the room. Steel pillars give way as air is literally extracted from them; another object appears to be strapped together, caught in tense suspension. Massive steel ropes seem to have been wound playfully into knots. The art exhibited here astounds and captivates the viewer, and leaves a lasting impression!
Wir verwenden Cookies, um unsere Website und unseren Service zu optimieren.
Funktional
Always active
Die technische Speicherung oder der Zugang ist unbedingt erforderlich für den rechtmäßigen Zweck, die Nutzung eines bestimmten Dienstes zu ermöglichen, der vom Teilnehmer oder Nutzer ausdrücklich gewünscht wird, oder für den alleinigen Zweck, die Übertragung einer Nachricht über ein elektronisches Kommunikationsnetz durchzuführen.
Vorlieben
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist für den rechtmäßigen Zweck der Speicherung von Präferenzen erforderlich, die nicht vom Abonnenten oder Benutzer angefordert wurden.
Statistiken
Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu statistischen Zwecken erfolgt.Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu anonymen statistischen Zwecken verwendet wird. Ohne eine Vorladung, die freiwillige Zustimmung deines Internetdienstanbieters oder zusätzliche Aufzeichnungen von Dritten können die zu diesem Zweck gespeicherten oder abgerufenen Informationen allein in der Regel nicht dazu verwendet werden, dich zu identifizieren.
Marketing
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist erforderlich, um Nutzerprofile zu erstellen, um Werbung zu versenden oder um den Nutzer auf einer Website oder über mehrere Websites hinweg zu ähnlichen Marketingzwecken zu verfolgen.